Första luckan avklarad!

Nu är det jul i mitt hus. Efter en månads hemlighetsmakeri var det igår dags att göra det årliga julkalendersbytet med syster. Det är en av julens höjdpunkter, en höjdpunkt som återkommer en gång varje dag hela vägen fram till självaste julafton. Reglerna är enkla, den ska vara egengjord och tillverkad med mycket kärlek (och lite inofficiellt ska den innehålla något ätbart). Kruxet är bara det att fantasin börjar snart ta slut efter många års pysslande, men i år tycker jag att vi båda hade lyckats helt sjukt bra!






Här är min kreation. Varje dag finns det ett litet paket med choklad, sedan självklart något lite extra för lucia. På julafton består lucköppningen av två små paket som jag av förstårliga skäl inte kan avslöja innehållet i.





Det här var vad jag fick, ett klädstreck med strumpor - en för varje dag. Genom att nypa lite i dem känns det som en godis i varje, mycket lovande... Nu hänger den i mitt kök och väntar på mig varje morgon.

Avis?

Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Sjukt avis :P

2008-12-01 @ 23:50:38
Postat av: Pernilla

Vilken mysig idé!

2008-12-02 @ 16:03:03
URL: http://cheezes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0