Helena Elisabet.



En av de bästa kvällarna på året är när jag och syster stänger in oss hemma hos mamma och pappa och skapar våra pepparkakshus. Till själva konceptet hör hysterisk julmusik och förtäring av skumtomtar och diverse andra sötsaker. Själva husbygget är en verksamhet där alla ens sidor kommer till användning - planeraren inom dig, organisatören, den glada julfiraren, den oroliga och skeptiska, realisten, matematikern och inte minst estetaren. Tidigare år har det tillverkats Muminhuset, Villa villekulla, stugan och förra årets Katthult är svår att glömma. I år var det ett lite mer kyrkligt motiv - Helena Elisabetkyrkan som ligger på gamlia.











Resultatet? Jodå, vi är klart nöjda. Några smärre nybörjarfel vid inköp av pepparkaksdeg och karamellfärg, men inga större missöden som felmätt tak eller trasiga väggar. Nu ska det bara på plats i matsalen och pyntas. Blir ni inte helt betagna av vårt verk?

Kommentarer
Postat av: emilia

helt galet!! önskar att jag hade ditt tålamod och din estetiska sida :)



Gud Jul!



förresten - blir det bamse nästa år, alltså farmors lilla stuga på berget?

2008-12-19 @ 15:15:37
Postat av: Pernilla

Så kreativt!

2008-12-19 @ 15:45:53
URL: http://cheezes.webblogg.se/
Postat av: Emeliiie

Riktigt tjusigt!

2008-12-19 @ 17:35:24
Postat av: underbaraclara

shit ni är ju faktiskt grymma på detta ! jag suger hästrumpa

2008-12-19 @ 18:34:09
Postat av: Amanda

Mycket imponerande, jag är helt klart helt betagen! :)

2008-12-19 @ 20:00:55
URL: http://lyckaliten.blogg.se/
Postat av: Elina

Efter att ha gett mig på mitt första egenhändigt tillverkade pepparkakshus så är jag så SJUKT impad av systrarna Pepparkakshusproffs! Har ställt mitt fruktansvärda resultat på Millys rum och hoppas att folk ska tro att det är hon som gjort det...För även om det är fult så luktar det ju så gott!



Stor julkram /Elina

2008-12-19 @ 20:09:09
URL: http://www.sundholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0