Stockholms sju dödssynder - del 3.



Synd nr 3 - äta vanlig, varierad kost.


Lunchlådorna värms på i lunchrummet och självklart tar en diskussion vid kring bordet. Vad har du för gott med dig idag? Jag ställer fram min låda med pasta med skinksås, lite grönsaker och skalad morrot. Lite kolhydrater, en gnutta protein, lite bra fetter och grönt - det är väl bra, eller? Men detta är jag tydligen helt ensam om att tycka. Nej, här äter alla efter en dietmodell eller någon kostteori. Den ena äter efter Atkins, någon räknar viktväktarpoints, matlådan brevid innehåller GI-mat och stenålderskosten förespråkar någon. Alla har erfarenheter och olika relation till dessa modeller. Även om de tidigare försökten inte har fungerat på ett önskvärt sätt är det på något sätt självklart att äta efter någon konkret principfast metod. Jag som alltid trott på en välbalanserad kost a la tallriksmodellen har tydligen inte fattat ett dugg. Helt ute, bara så himla ute.


Del 1.
Del 2.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, tänk vad många olika metoder det finns, men jag kan bara instämma med din variant, även om jag inte alltid följer den till punkt och pricka ;)



Ha en bra helg!

2009-10-02 @ 21:03:19
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: T7:an

Matlådor skall vara stora (minst 1,2 liter) och alltid kompletteras med en liten efterättslåda. Uppfylls dessa kriterier, är allt annat oväsentligt

2009-10-03 @ 01:53:44
Postat av: Anonym

Här kommer en till dödssynd: Ha på sig kläder när det är kallt. Att sätta på sig vantar, mössa och överdragsbyxor när det är snålblåst och snöigt är tydligen bland det mest galna och nördiga man kan göra i stockholm. Testdade några gånger när jag var ute med mammorna och fick alltid små leende och man såg hur de tänkte "lilla flickan från landet"

2009-10-04 @ 09:08:56
Postat av: Syss

glömde skriva vem det var från...

2009-10-04 @ 13:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0