Jag suger.

Idag hade jag ett mission - att få in ansökan till utlandsstudierna. Att skriva ett CV är svårt, det har jag alltid tyckt. Ösa beröm över sig själv med unika formuleringar som "jag älsar att träffa nya människor" och "anta nya utmaningar". Det blir tydligen inte mindre svårt för att texten ska vara på engelska och mina senaste erfarenheter av språket (om man bortser från TV-serier) är från andra året på gymnasiet. "My name is Sanna." Funderar. "I am 21 years old." Pasue. Ok, vad nu då?

Efter allt för lång tid vid datorn ville jag bara radera allt, slänga ut datorn genom fönstret och krypa ner i sängen och gråta. Jag skiter i det här, jag lägger ner utlandsstudierna, det är inte värt det. Så hårt sög mitt CV.

Nu är texten nästan klar. Jag är trött och vill definitivt inte upp med tuppen imorgon som jag måste. Behöver jag ens säga att dagens mission inte avklarades? Nej, ansökningarpaprerna ligger fortfarande och blänger på matbordet.

Tur att jag inte kan se dem från min säng.

Kommentarer
Postat av: Syss

Det är bara dumheter att du skall åka nånstans. Klart du skall stanna hemma. Du ser ju- ödet vill det :-)

2007-11-14 @ 09:37:22
Postat av: Pernilla

Har du provat skriva den pa svenska forst och sedan bara oversatta? Sa gjorde jag med min CV nar jag skulle soka jobb och det blev betydligt enklare an att sitta och tanka pa engelska! Ge dig sjalv nagra dagar att fundera over vad du vill ha med sa kanske du inte kanner dig sa pressad att fa klart den samma kvall!
Mamma skvallrade om att det ar Nya Zeeland du ska studera i, later hur kul som helst :-) Det ska tydligen vara ett fantastiskt vackert land.
Kram fran ett regningt Australien

2007-11-14 @ 10:52:30
URL: http://cheezes.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0