Note from the past.

För två år sedan ville jag göra någonting roligt med min studenttid. Därför sökte jag in till umespexarna, antogs och sedan var jag fast. Det är det absolut bästa man kan ägna sig åt mellan kursböckerna och seminarierna. 2006 stod jag på scenen som Marion i vår fina Ivanhoe/Robin Hood-saga och 2007 var jag styrelsemedlem och vice ordförande för föreningen. Snart är det dags igen, tack gode gud! Abstinensen är totalt mellan omgångarna och man gör sitt bästa för att hålla peppen uppe.

image59


Därför blev jag extra glad när jag fick en rolig överraskning här om dagen. Några kursare var hos mig och åt mat, sedan ville de se på Ivanhoe från 2006 på DVD. Jaja, tänkte jag, hämtade filmen och öppnade fodralet... I detta ligger en lapp med ett handskrivet meddelande:

Åh Sanna du är så rar
Du ofta kommandot tar
Du är en riktig kvinna
Vi i styrelsen ditt hjärta vill vinna
Du packar du och hjälper till
Så att vi andra kan slappa och titta så mycket vi vill


Lappen är underskriven med styrelsen. Där har lappen legat jag vet inte hur längre. Faktiskt fantastiskt roligt!!

image60


Det var en grymt bra pepp inför det stundande spexåret. Intagningar hålls i helgen i samverkanshuset på UmU. Kom och pröva din lycka och var med om någonting superkul som du aldrig kommer att kunna skaka av dig.

tills vidare --> www.umespexarna.se

Kommentarer
Postat av: Frida

Oj, nu blev jag lite sugen ändå...

2007-11-08 @ 21:17:22
URL: http://starkenbergs.blogg.se
Postat av: Syss

Snygg som få....

2007-11-09 @ 09:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0