Terminsdipp.

Det är grått ute idag. Skrivbordet är täckt av papper och lagtexter. Min terminstenta börjar närma sig - det är ett faktum. Varför har jag valt en utbildning där man tentar en hel termin på ett och samma tillfälle? Den obligatoriska terminsdippen infunnit sig i min hjärta. Trots plöjande av böcker och felfria övningsuppgifter har jag intalat mig själv att det här kommer aldrig att gå. När jag tycks få ordning på skatterätten glider bolagsrätten ut ur huvudet, och tvärtom. Företagsekonomin ska vi inte ens tala om. Motivationen är låg för att inte säga obefintlig. Att sjunga om studentens lyckliga dagar ligger en bit bort nu.

Men ikväll är det medicinarspexarnas premiärföreställning.
Trevligt folk, bra underhållning, fest och punsch - ja tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0