Imorgon är en annan dag.

Idag var det inte min dag. Började dagen med att häcka 1 1/2 timme på studentkåren för att vänta på att några spexfestinbjudningar skulle skrivas ut, vilket resulterade i en mindre tidsbrist. Ägnade därför min lunch åt att vika, stoppa i och skicka iväg 150 brev, allt för en och samma fest.

Hojjade upp till universitetet kl 13 för andra gången för dagen, för att upptäcka att jag minsann tagit fel på tiden och missat introduktionen till terminen. Suck. Den en timmes långa intron som jag väntat mig visade sig vara en 4 timmars lång föreläsning. Ingen uppvärmning, utan vi kastades rakt in i terminen. Alla mina eftermiddagsplaner stjälptes, jag fick avboka mitt favoritpasspå IKSU, skjuta upp sångarrandet, lämna min tvättid och skippa gomiddagen. Blev sedan näst intill rånad när jag införskaffade min nya lagbok för 2000kr(!!) och en kursbok för 500kr (notera att detta endast var en bok av 15 st).

Fattig, trött och hungrig begav jag mig hemmåt 3 timmar senare än vad jag väntat mig.
Och då halkar jag utanför huset.

Kvällen har ägnats åt att försöka få igång sibelius (ett musikprogram) utan resultat. Jag är helt hopplös när det kommer till tekniska ting, speciellt datorer. Det blir morgondagens problem. Dock kom jag alltså inte igång med arrandet idag heller.

Usch, det här var inte min dag. Tack att den är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0