"Bergenheim-Village"

En sann dröm har gått i uppfyllelse - min underbara stuga vid trehörningen ska expandera! Det ska inte ske genom att bygga en till stuga på tomten som det var planerat, nej, utan vi har köpt granntomten rent av, med allt vad det innebär. Tomten har samma uppbyggnad som våran med sluttande blomsteräng ner till vattnet och fantastisk utsikt över sjön. Nu ska träden mellan gårdarna jämnas med marken och två ska bli en.

Med tomten följer inte bara en storstuga, utan även ett antal småhus som vi ska göra om till sovstugor. Det kan verkligen behövas med tanke på att min familj växer lika snabbt som Sverige åkte ur fotbolls-EM. Mitt projekt bli i sommar att fundera över inredningen i ett av husen, ett litet rött tvåvåningshus med plankgolv, högt till tak och fönster ner mot vattnet. Sitter och drömmer mig bort bland vita möbler, kuddar, tyger och en och annan korgstol.






Inflyttningen är redan i början på juli. Känns lite overkligt. Mitt sommarparadis där jag tillbringat så många sommardagar och nätter ska gå från fantastiskt till sagolikt. Mer plats för nära och kära och lite mer bekvämligheter. Nu kan jag knappt bärga mig!

Kommentarer
Postat av: rakel

vad har du för mailadress då?

eller vill du ha en cd med bilderna från studenten? jag tror det rör sig om 15-25 st. massor med lärare som hoppar studsmatta :)

2008-06-23 @ 21:39:49
URL: http://rakeleklund.blogg.se/
Postat av: Amanda

Låter jättemysigt, äkta sommardrömmar ska man vara rädd om! :) Kul!

2008-06-23 @ 22:21:43
URL: http://lyckaliten.blogg.se/
Postat av: Emeliie

Åh! Låter ju underbart! :) Du som pratar så varmt om ditt sommarställe. Nu blev det helt plöstligt ännu bättre. Trodde inte det var möjligt ;)

2008-06-24 @ 13:27:38
Postat av: emilia

fusk.lyx. och UNDERBART!!!!!

2008-06-24 @ 20:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0