En sann student.

I lördags var det dags igen, min fjärde gång, att dressa upp och bli prinsessa för en kväll. Som studentmarsalk får man känna på en annan typ a liv, den lite mer lyxiga varianten. Våra uppgifter är att sköta den svenska fanan, visa gästerna till rätta och vara allmänt trevliga och representativa. Som tack för våra insatser blir vi bjudna på hela tillställningen med mat, dryck och underhållning. Det var faktiskt en helt sjukt trevlig kväll! Mottog gästerna ute i strålande sol med en glas skumpa i handen. Minglade runt bland diverse universitetsfolk och kårare, dansade styrdans med grabbarna i studentkören och snackade feminism med en gammal lärare från T1. Sedan är det alltid en intressant upplevelse att parta med sina föräldrar, mamma och var vackraste på stället och pappa som bjöd på drinkar och var sist från dansgolvet. Men det bästa är dock att få skrida, ja riktigt skrida, omkring i långklänning, kårband och studentmössan och vara sådär pretto-student.

Klumpig som jag är tappade jag bort min kamera under dagen tillsammans med en hel del annat. Bjuder därför på några bilder från Emelie, en tjej att räkna med i alla lägen. Min vän Clara har även lagt upp några bilder.


image198


Ni lokalisera mig nere till höger, ståtlig och magnifik.


 

image199


 

Skumpa när den är som bäst.
Vi skålade för livet, för kärleken, för ungdomens dårskap och
för skavsårsplåster. Men kanske framför allt skålade vi för snygga killar i frack.






När jag traskade hem strax efter 2 på natten insåg jag att jag haft en kanonkväll utan att behöva lägga ut så mycket som en krona. Trots att jag ätit lyxig tre rätters, dryckit otaliga glas alkohol till maten, hunnit trycka x-antal chokladpraliner och sugit upp inte mindre än fyra drinkar från baren har jag inte använt kortet på hela kvällen. Gratis är gott, även om sådana här kvällar är värt att spendera för. Kröp ner i sängen, kanske lite väl dragen, men ack så lycklig.


Kommentarer
Postat av: Erika

Låter ju jättekul. Hur blir man studentmarsalk? Har inte hört talas om det trots att jag pluggar..

2008-06-04 @ 23:01:08
URL: http://eerkiperki.blogg.se
Postat av: Sanna

Erika: Om du läser vid Umeå universitet kan du kontakta Gunvor Larsson, jag tror hon jobbar på informationsenheten. Nästa gång kalaset går av stapeln är i höst :)

2008-06-09 @ 18:25:18
URL: http://sannapannan.blogg.se/
Postat av: Erika

Jo, jag pluggar i Umeå. Okej, ska definitivt kolla upp det där :)

2008-06-15 @ 22:53:17
URL: http://eerkiperki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0