It is a mans world.

Vi tjejer är inte riktigt kloka. Tänk vad vi gör för er killar där ute i världen. Vi anpassar oss, vänder och vrider på vår vardag och viger våra kvällar åt er. Efter ett samtal med Emelie har jag insett att det är det sjukt beteende det här. Hur många gånger har jag inte gått ut den här våren, inte för att jag varit sugen utan för en minimal chans att en viss person är ute? Tänk alla gånger jag har blivit medsläpad av tjejkompisen för att just hon har hört av något att just han funderade på att åka dit. Kanske får hon se honom, kanske säger de hej, kanske mer. Vi jagar stunder, för att inte säga ögonblick om ens det. Allt förmånga helger har planerats och kretsat kring fel saker.

Alla kvällar med fulla tekoppar babblandes om det motsatta könet. Vi pratat inte om oss själva, våra egna drömmar, planer och visioner. Det är kanske där vi borde lägga ner det största arbetet. De flesta tårar jag har torkat från mina vänners kinder handlar inte om att bli nekad ett jobb eller vånda över framtiden, utan tårarna är för det mesta framkallade av just honom.

Nu är det slut.
I am done.
Därför åker jag till Luleå(!!) i helgen.
Bara för att jag vill.

Kommentarer
Postat av: Skalman

Hrrm... killar sysslar också med det där, faktiskt. Dock skulle nog inte så många erkänna det. Själv har jag mer eller mindre gett upp det för att det aldrig har fungerat i alla fall, utan mest bara blivit jobbigt, som du beskriver det.



Men nog håller jag med dig om att kvinnor verkar göra större åthävor av denna sort för att vinna den andres gunst. Men det är ett knepigt spel.

2008-06-25 @ 01:45:16
URL: http://myrmarker.blogspot.com/
Postat av: underbaraclara

Nähä?! kul

2008-06-25 @ 10:49:02
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Emeliiie

Helt rätt Sanna! Du kommer ha jätteskoj i Luleå :)

2008-06-26 @ 11:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0