Luleå/Boden.

Jag har spenderat min första helg någonsin i Luleå och Boden. Det var projekt "packa och städa ur Maddes lägenhet", men en hel del annat hanns med. Första hållplats var en drinkfest i Boden med Maddes gamla befäl. Jag var ensam som "civil" (som jag har fått lära mig betyder att jag inte är militär), vilket betydde en hel del soldatsnack. Kvällen fortsatte på hotellet, tydligen utestället "där det händer" i Boden. Lokalen verkligen stänkte testosteron och jag har aldrig sett små många spänna sin biceps på samma kväll...






Vi har drukit skumpa och minglat med NBG:are (nordic batle group-människor). Madde bevisade att rak kommunikation faktiskt går att genomföra. Jag har tömt ut min telefon på pengar. Min uppfattning om försvarsmakten har förändrats, men inte till det bättre. Att bli stämplad på dansgolvet gör förbannat ont. Det går att sminka sig på en buss, även om det är skakigt. Boden är litet, men har sina stunder.

Kommentarer
Postat av: Skalman

Eh, ja, militärer är väl inte direkt kända för sitt trevliga fyllebeteende, tyvärr. Jag hade dock tur de få gånger jag var ute med min pluton, då de flesta inte hann bli tillräckligt glada i hatten innan jag dragit hem. Dock hade jag trott att NBG skulle vara lite bättre på den punkten då i alla fall en del av dem är lite äldre, men så verkar det ju inte enligt vad du skriver.



Jag hoppas du hade trevligt i alla fall.

2008-06-30 @ 11:41:55
URL: http://myrmarker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0