Jag älskar mitt jobb!

En dag som inte var min på något sätt. Det har varit disigt och blött ute. Min huvud har värkt och en natt med för lite sömn satte sina spår. Funderingarna har varit för många och tankarna för ofokuserade. Magkatarren tar typ över mitt liv. Nej, idag var det inte min dag. Till råga på allt är det söndag vilket betydde att skulle jag till centrat och instruera Body Pump. Var tvungen att lämna födelsedagsfikat hos syster för att cykla iväg i pissvädret när jag heldre ville lägga mig soffan och mysa kvar lite till. Vill inte, vill inte. Orkar inte lyfta vikter, orkar inte vara hurtig och glad.

Men hann inte mer än in i lokalen. Fullproppat trots det dåliga vädret och två vänliga och bekanta ansikten ute i massan. Intar scenen, headsetet åker på, musik börjar pumpa ur högtalarna, känner hur energin kommer krypandes. Den där speciella kicken av att det står 95 personer framför mig och följer mina rörelser gör gott. Glada deltagare som gärna ville snacka efteråt och berätta hur bra det var. Inser gång på gång att det inte spelar någon roll hur opeppad jag är när jag åker dit, jag blir alltid lika pigg och spralligt lycklig när jag väl är där. Det är bland det roligaste jag gör. Jag har verkligen världens bästa jobb - I just love it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0