Nyårslöfte i september??

Jag tror inte på nyårslöften. De lyckas sällan hålla vilket bara leder till besvikelse och att man mår sämre än innan. Men nu när hösten drar igång känner jag ett behov av att sätta upp några mål och löften för den kommande terminen. Jag har formulerat några punkter, tillräckligt få för att jag ska lyckas och tillräckligt många för att det ska bli en utmaning.

 - Jag ska boka en helkroppsmassage. Det har jag aldrig unnat mig själv men har alltid velat. I höst ska det ske!

- Min matlagning måste förbättras. Jag är otroligt less på att känna mig sämst i köket. Visst kan jag baka men jag vill kunna bjuda hem folk på en riktigt god måltid. Jag måste ta tjuren i hornen och börja öva.

- Jag ska våga ta sovmornar. Man behöver faktiskt inte gå upp innan 8.00 bara för att det är en veckodag. Mitt mål är att jag i allafall någon gång ska skita i att ställa väckarklockan och sussa till jag vaknar.

- Min kallender ska vara mindre uppbokad. Mellan plugg, instruerande, spex, jouren och andra åtaganden är andningshål är ett måste.

- Jag ska fortsätta (och bli ännu bättre) leva mer miljöväntligt. Tygpåsar när jag handlar för att minska platsförbrukningen, köpa ekologiskt, äta mindre kött - det är så simpelt. Men nu ska det utökas.

- Jag ska ta fler prommisar med Issi. Kanske det bästa som fnns när man har varit inlåst en hel dag med näsan i böckerna. Frisk luft, trevligt sällskap, motion och en himla massa babbel.

- Min kropp ska gå först. Om jag har ont i benhinnorna ska jag hålla mig stilla och även skippa klackarna. Har jag magkatarront ska jag anpassa maten. Har jag ont i huvudet ska jag vara hemma och vila. Listan kan göras lång.

- Jag ska unna mig en Stockholmshelg. Trots att många helger redan är späckade med sysslor måste jag ta mig ner. Behovet av att komma bort ett tag, rå om mig själv och bara vara måste få stå i fokus, i allafall en helg denna termin.


Nu kan hösten börja. Jag är redo.
Vad lovar du dig själv?


Kommentarer
Postat av: issi

jag tycker att prommisarna med mig är det bästa löftet.jag ska hjälpa dig att uppfylla det(antar att det blir ganska naturligt)!

2008-09-05 @ 09:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0