Äntligen!

Är det bara jag som är grymt less på grovt bröd? Jag har sagt det förr och jag säger det igen - det råder någon slags hälsohysteri. Allt ska vara mörkt, fullkorn och hälsosamt. Mitt skafferi är inget undantag där det aldrig legat ett bröd utan nyckelhålsmärket. Det har till och med gått så långt att många har fått problem med överkonsumtion av fibrer. Om vi byter ut allt, pasta, bröd, mjöl, ja, då får vi i oss en fibermängd som vår kropp inte än skapad att ta hand om.

Men idag blev jag bröt jag trenden. Jag blev bara så obeskrivligt sugen på vanliga, hederliga, kritvitta mackor och tänkte att jag kanske behöver något mjukt och nästan totalt fiberfritt mellan varven. Tillsammans med leverpastej och smörgåsgurka avslutade det en annars fantastisk helg. Lite soffslöande och film på det och myskvällen var ett faktum.




Kommentarer
Postat av: Skalman

Men det där är ju sådant där "nyttigt" vitt bröd! Jag är inte nöjd förrän du satt i dig något riktigt onyttigt, som en Skogaholmslimpa.

2009-08-10 @ 17:34:15
URL: http://myrmarker.blogspot.com/
Postat av: bakmammorna

det är verkligen sant- vi har alltid bara grovt bröd hemma. men jag håller nog med- en skogaholmslimpa är det ultimata vita brödet :-) tänk när man var liten och fick det med ost på utflykt.

2009-08-10 @ 18:53:00
URL: http://bakmammorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0