Hajkbananens återkomst.

I fredag blev jag så obotligt sugen på hajkbanan. Ja, alltså ni vet när man tar en banan och trycker in choklad, sedan puttar in den i ugnen. Seriöst, när var sist du åt denna delikatess från barndomen? Efter en blev det två stycken, och två stycken blev till tre. Denna superduper-kanon enkla efterrätt visade sig gå hem både på tjejkvällen och på stugfestligheterna. Jag lämnade den hederliga mjölkchokladen för schweizer nöt, nötterna ger liksom lite "krisp" i det hela. Bäst avnjuts den tillsammans med glass med krossad choklad.



Snitta...


 



...fyll...




...paketera och ugnsbaka...


 



...och servera när chokalden precis har smält sådär härligt.

Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Såååå gott!

2009-08-16 @ 23:29:41
Postat av: Emilia

Där räddade du min dag - lovely!



Vill du luncha till veckan, onsdag?

2009-08-17 @ 18:51:34
Postat av: Pernilla

Jag minns inte senast jag åt en hajkbanan, så de satt väldigt fint på tjejkvällen!

2009-08-18 @ 15:59:24
URL: http://cheezes.webblogg.se/
Postat av: Jenna

Åh detta ska vi ha till efterrätt någon kväll! Underbart tips :) det var massvis med år sedan sist...



Sv. Håller på och utbildar mig till instruktör för tillfället. Har gått "teoridelen" och måste välja om jag inriktar mig på Aerobics/Step eller spinning. Lutar åt spinning ;)

2009-08-18 @ 20:59:40
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Djeah, Djeah, Djeah, Djeah, Djeah :)

2009-08-21 @ 14:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0