Muminmamma.

När jag var 8 år gick min farmor bort, men jag får alltid höra att hon liksom lever kvar genom mig. Jag har fått hennes kurviga kropp, hennes ordningssinne och många av hennes karaktärsdrag. Pappa skrattar ibland till och bara konstaterar att jag minsann är precis som Hillevi. Och visst är jag det, inte minst när det kommer till hennes intresse för kläder. När pappa släppte loss mig bland hennes smycken, kläder och accessoarer var det som julafton gånger 200! Massor med guldklimpar från 50-talet som numera kommer till användning ofta och gärna. En av min favoriter är den här fantastiska väskan. Perfekt storlek, egen och trots att den har x antal år på nacken är det inte en skråma. Jag känner mig lite som muminmamma med min lilla bruna.




Kanske har du några guldpärlor som ligger där hemma och spräpar.
 Rota bland vindar och vrår -
och låt den gamla återanvändas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0