En lucka för var dag.

 



Igår dampt det med en postavi i mitt brevinkast. Eftersom jag inte väntade på något blev jag lite förundrad. Vad är det för paket? Grubbalde, funderade... Men efter en liten hint av syss och jag tror jag var inne på rätt spår. Nyfiken skuttade jag iväg till ICA och plockade ut mitt stora, gröna kuvert. Och mycket riktigt, där i paketet låg den - min julkalender!




Jag och syster har en tradition som går ut på att vi byter julkalendrar med varandra varje jul. Jag gör en till henne, hon en till mig. Den ska självklart vara egentillverkad och innehålla ätbara saker. Genom åren har många varianter överlämnats, men i år antog jag att det var avblåst. Jag menar, vi bor ju inte i samma stad längre, hur ska själva bytet genomföras? Men min älskade syster tänkte längre än så och överaskade mig med ännu en fantasifull skapelse. Några tårar halkade ner längst kinden när jag ställde upp de 24 luckorna på bordet - ingen jul utan familj, ingen jul utan syster.



Kommentarer
Postat av: Jenna

Vilken underbar och mysig tradition ni har! Jag har haft någon typ av julkalendern varje år tror jag, men det här är nog första året utan ens en chokladkalender. När jag var liten gjorde mamma alltid i ordning personliga julkalendrar för mig och min bror och vi älskade dem! Ni måste fortsätta med detta härliga påhitt :)

2009-12-06 @ 00:25:44
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0