Slå dig fri från klappjakten.

När julen stundas fylls gatorna av stressade människor. Det ska köpas, spenderas, slösas och konsumeras som aldrig förr. Julhandeln bara måste öka jämfört med tidigare år, annars är det ett misslyckande. Men måste julen verkligen se ut så? Nej, vi måste faktiskt inte ställa upp på den hysteriska julhandeln. Det går helt utmärkt att fira en jul utan alla dessa miljoner julklappar, det gör vi. Jag förstår att barnen vill öppna prasslande paket, men vid vuxen ålder, ärligt, är det inte bättre att vi ger varandra en lugn och stillsam jul? Jag väljer en harmonisk julafton framför alla klappar i världen.



En god och stressfri jul önskar jag er alla!


Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Åh! Jag önskar min familj var mer som din... Jag försökte införa julklappsfri jul men dom blev som galna. Så nu är det bara att gå ut och köpa.

2009-12-09 @ 09:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0