Byt tidning mot blogg.

Flyttpackningen pågår för fullt i mitt lilla hem. Några roliga upptäckter görs med jämna mellanrum i lådor och skåp. Men huvva vad mycket skit jag hittar. En sak jag förfäras över är hur oändligt många skräptidningar som jag har lagt pengar på, och vad har jag fått ut av det? En timmes hjärntvätt, köpsug för veckan ut och en liten klump i magen som säger att min hy är minsann inte lika fin som Scarlett Johansson. Sist jag köpte en tidning var i somras och efter att ha bläddrat igenom den undrade jag varför jag egentligen köpt dyngan. Jag behöver inte veta av Cosmopolitan vad som gäller i sängkammaren för 2009 eller få veta av Veckorevyn att lågt skurna jeans är bara så ute. Och visst, tidningarna kan vara underhållande, men ärligt talat, tycker ni inte att de fördummar oss kvinnor?




Aldrig mer ska mina pengar läggas på den här skiten. Numera läser folks bloggar istället -  om riktiga människor i sina riktiga vardagliga liv. Det ger mig betydligt mer.

Kommentarer
Postat av: underbaraclara

JO AMEN till det. Har gått och tänkt precis samma sak. Varför ska jag läsa om massa hittepå när jag istället kan läsa bloggar om verkliga kvinnor med verkliga problem. Och dessutom få klädinspiration som funkar i verkligheten och inte bara på bild!



KRAM

2009-01-06 @ 13:06:20
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Pernilla

Snart åker du! Jag är inte alls lite avundsjuk ;-) Jag hoppas du uppdaterar bloggen med bild och text även i de varmare breddgraderna!

2009-01-07 @ 14:11:48
URL: http://cheezes.webblogg.se/
Postat av: FredrikaBremer

Haha, word! Jag prenumererade på Cosmo förut :/ I julas när jag kom över min pojkväns mammas Ameliatidningar mailade jag faktiskt redaktionen angående deras skeva kvinnosyn. Konstigt nog vann jag pris för mailet! Det roliga var att jag hade gnällt på att de är så utseendefixerade och borde uppmana kvinnor att älska sig själva under allt smink.. som pris fick jag en sminkväska fylld med produkter, haha! Nåja, bra som present till någon om inte annat ;)



Och förresten: skönt fler är med mig på detta. Jag trodde jag var den enda. De flesta tjejer/kvinnor brukar säga: "Ja men den är väl inte så farlig, orka bry sig!". Ja tänk om man säger så om allt "orka bry sig!"?



Jag diggar dig och dina inlägg!

2009-03-04 @ 15:08:58
URL: http://blogg.passagen.se/fredrikabremer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0