Oh, Sunday, lovely Sunday.

Om det är en sak ni ska unna er själva så är det att äta frukost ute. Inget går upp mot att slå sig ner och bli serverad te och god mat innan klockan slagit elva på dagen ens. I söndags avnjöt jag en stillsam frukost med Sarah på en liten gullig restaurant/aktivaffär/smyckesbutik längst gågatan i Dunedin. Jordgubb- och mangote värmde min annars regnblöta och kalla kropp och en bagel med äggröra och rökt lax fick min mage att göra glädjeskutt.





Sarahs pannkakor med ägg, bacon, steks banan toppat med sirap såg inte heller så plåkigt ut, eller hur? Nä, just det. Boka in närmsta lediga morgon (eller skapa en ledig morgon!) och kila iväg till närmaste servering. Det finns ett visst lugn i mornar som inte finns under lunchdaterna eller på middagsbesöken. Det här var inte första, och definitivt inte sista gången jag myser till lite extra på morgonen. Frukost is the shit!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

I drink to that!

2009-03-24 @ 15:12:28
URL: http://cheezes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0