Bara för att det är torsdag.

Jag såg på nyhetsmorgon i morse att ett sätt att överleva höstmörkret är att vardagslyxa. Jag är en ständig förespråkade för att fjäska lite för sig själv med jämna mellanrum. Ibland handlade det om att hyra en film helt själv för att just du vill se den, att köpa en god choklad som du inte prövat förrut eller att dricka stora och många koppar te i härliga muggar.

Imorse ägnade jag mig åt en annan form av lyx. Traskade ner i morgonmörkret till träningsanläggningen, hasade runt i en nästan tom lokal för att sedan svänga förbi affären och inhandla nybakat bröd till en lyxfrukost. Bara för att det är torsdag liksom. Efter en varm dusch, gled mjukisbyxorna på, morgonsoffan intogs och mysfaktorn var ett faktum.





Nu känns det inte så farligt att skriva examensarbete. Och sedan är det veckans slutspurt - ikväll väntar besök återigen, min kära Em.


Kommentarer
Postat av: mum

Det låter bra det där! Kommer på tisdag.

2009-11-19 @ 11:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0