Lillebror, vänner och glass i stora lass.

Hög frånvaro av god anledning. Helgen med ett mycket stort H i början har sprungit förbi. Lillebror har varit och hälsat på storasyster i storstaden vilket inneburit dagar fyllda med shopping, goda luncher, mysiga hemmakvällar och massor med samtal om livet. Ett snabbt avbyte under söndagen till vännerna Emma och Clara från Umeå med tjejmiddag, te och girl talk.




Det är härligt att få besök. Det känns liksom som att jag varit på lite semester fast i min egen stad. För några dagar från alla måsten vänta och stundens vilja bestämmer. Helgens bästa var nog i alla fall att helt skita i min laktosfria livsstil och besöka Ben and Jerrys glassbar i Gamla Stan. Jag har inte ätit riktigt god glass sedan jag vet inte när. Svältfödd på sorbetglass var det som att honung till ett bi - så gott! Efter mycket om och med bestämde jag mig för att avnjuta tre kulor med noisette-sås. Hampus då? En brownie sundea fick mer än godkänt i betyg.




Nu är det tomt. Alla har åkt hem och kvar finns bara de där små spåren som värmer. En vattenflaska som Emma glömde, påsar från Weekday från bror, en matlåda kvar sedan tjejmiddagen... En snabb utstädning och hopp in tillbaka i verkligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0