Scones-surprise.

Jag älskar trevliga överraskningar. Efter en lång dag på kontoret följt av ett tungt pass på spinningcyklens kom jag hem, svettig, trött, hungrig. När jag slog upp dörren möttes jag av en ljuvlig doft av nybakat. I köket stod nämligen min kombo och fixade i ordning ett lyxigt kvällsfika till mig. För vad passar egentligen bättre än att smaska på varma scones efter en sådan dag?




Efter en varm dusch väntade Sara med fikabordet uppdykat och höstljus tända i vardagsrummet. Oj vad jag kände mig bortskämd och ompysslad! Vem behöver en sambo när man har en kombo liksom?

Det här med överraskningar är klart underskattat. Ibland är det inte vad det är utan just det faktum att det är något, att någon har ansträngt sig för någon annan som får själen att må sådär super. Vi borde surprisa varandra mer i vardagen. Amen till det!


Kommentarer
Postat av: Lynn

Ser gott ut! :D

2009-10-22 @ 17:41:41
Postat av: Jenna

Vad lyxigt och mysigt :) Här hemma är det bara jag som står för bakandet. Men min sambo gör i varje fall en jätte god korv stroganoff :D

2009-10-23 @ 21:07:33
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0