Samma smak, mindre fix.

Det kan vara svårt att göra storbak. När jag skulle förbereda inför mitt födelsedagsfirande insåg jag att cupcakes till 22 personer skulle ta en mindre evighet att tillverka, och att dessutom lägga ner tid på chokladtårta och småkakor efter det... Visst älskar jag att baka med mitt lilla semesterschema har sina gränser. Men varför inte göra det enkelt för sig och ta det där fantastiska cupcake-receptet och göra en tårta av det? Samma smak, lika gott, mindre fix. Dessutom var det lättare att potionera lagomt stora bitar till småkidsen som skulle få kämpa för sina liv för att trycka i sig en normalstor cupcake. Bäst smakar kakan förstås om den bakas i lantköket med grytor från 50-talet till ljuva toner av Anders Wikmarkss pianotoner.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0