Stockholms sju dödssynder - del 2.




Synd nr 2 - att läsa gårdagen metro


Varje dag ligger den en ny hög tidigningar som väntar på morgontrötta läsare. Sedan igår har det tydligen hänt mycket, det spelas derbyn, rånas banker och nya lunchställen betygssätts. Den här informationen försvinner i samma takt som den skapas, och överlever ett dygn om ens det. Nästa gryning är det ny löpsedel och vi har redan lämnat gårdagens fakta bakom oss. Jag var tydligen helt fel ute när jag under lunchen bläddrade igenom tisdagens metro trots att det är onsdag, ve och fasa! Hello, så fel, bara hel fel Sanna. Nyheter ska vara nyheter, inget annat.



Del 1


Kommentarer
Postat av: Marie

Eh, jag känner igen mig. Min partner får fortfarande DN och när jag är hos honom tar jag med dem hem. Imorse satt jag således på tunnelbanan och läste mån-tis-onsdagens tidningar. Onsdagens tidning gick bra, men de andra smusslade jag med. Hallå... gamla tidningar...! Precis så kände jag mig. Är jag såå stockholmsfierad...? :(

2009-09-30 @ 19:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0