Missanpassad?

Det är inte lätt att som vänsterhänt vandra omkring på jorden där det råder en högerhänt norm. Det finns många problem, små med dock irriterande, för oss "lefters". Felvända brödknivar, korkskruvar som snurrar åt fel håll, instrument som inte passar oss. Jag hatar att skriva på tavlan eftersom handen suddar ut i allt, eller att vässa en penna och vrida åt fel håll. När jag håller i en mugg med tryck på ena sidan, hamnar trycket från mig och inte mot mig som det är tänkt. Maten serveras från fel sida på middagar. Många kortlekar har inte tecken på båda kanter, vilket gör att numret hamnar upp och ner för mig när jag håller i korten. Jag har nu i 2 års tid försökt att hitta en soppslev med hällpip åt mitt håll (eller i allafall åt båda hållen) men det existerar inte! Vi är helt klart förtryckta.

Jag har en vision. Jag ska göra om hela min lägenhet och vänsteranpassa den ut i varje köksredskap. Högerhänta ska känna sig missanpassade när de besöker mig.

Därför önskar jag mig bland annat detta till min julstrumpa.

image86


Kommentarer
Postat av: räjtch

håh jag håller fullständigt med! Vilken orättvis värld vi lever i.
Och vill man ha vänsterhänta saker är det typ sjukt mycket dyrare än en vanlig högerhänt grej!
Åh!

/R

2007-12-20 @ 23:55:56
URL: http://rakeleklund.blogg.se
Postat av: Sara

Visst, det går att hitta problem i allt. Men lyckan ligger inte i att försöka förbättra, utan att bli nöjd med det man redan har

2007-12-21 @ 15:41:18
Postat av: Anonym

VA?! Hur kan jag ha missat att du är vänstrehänt, vad hände lixom?!

2007-12-22 @ 11:30:14
Postat av: Irina

Du det där med soppsleven känner man igen som leftie. Bra intiativ. Kom att tänka på ett Simpsonsavsnitt när Flanders öppnar en butik för vänsterhänta. Varför finns det inga såna här?

2008-01-02 @ 18:27:24
URL: http://lajolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0