En tjejgrej.

Vissa saker har vi tjejer gemensamt. En sak är vår hängivelse till Sex and the city. Spelar ingen roll vem du frågar -alla har sett den och de allra flesta avgudar denna serie! Vad är det som gör detta program till den succé den har blivit? Är det alla snygga kläder som vi bara kan drömma om att få äga? Carries passion för skor som vi känner igen oss i? Deras totalt galna singelliv som får en att vilja släppa på sina moralen nångång emellanåt? Eller deras självständighet och fantastiska karriärer? Jag vet faktiskt inte. Men en sak som i allafall jag drömmer mig bort till. Det är den där fantastiska vänskapen som binder tjejerna till varandra. En känsla av att vänskapskretsen är mina andra familj.

Sex and the city har blivit så pass kult för många tjejer att det uppkommer begrepp som att en outfit är väldigt "Carrie", en kille är "typ en såndär Big" och att hon är en "riktig Samantha". Här om kvällen när jag varit och fikat med fyra vänner gick vi hem genom stan på en rad, alla med sina handväskor, klackar och kläder valda med ombry. "Gud, det känns som värsta sex and the city!!" utbrister en av oss. Och alla håller med. Det är en serie man inte bara följer, skrattar till och hela fastnar i - det är en serie man relaterar till. Och jag är verkligen inget undantag. Jag har hela samlingsboxen i mina ägor och den används flitigt!

Man skulle kunna säga att Sex and the city är inte bara en serie, det har även blivit en livsstil.
Om det mot all förmodan skulle vara någon ute i detta avlånga land som har missat denna hit, då vet ni vad ni ska göra nästa lediga helg!


image56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0