Pest till topp på ett, tu, tre!

Igår hade jag en såndär superdålig dag som kommer med jämna mellanrum. Kurslitteraturen jag skulle köpa var slut, seminariematerialet var slut i terminsfacket, mina vantar och mössa var borta, batterierna i iPoden dog, ingen mat i kylen med mera med mera. Det värsta av allt var att jag inte fick någon biljett till juristernas julfest, trots 50 minuter i kö. Jag som skulle inviga min klänning från Barcelona som är totalt fabulous... Hade även tagit ledigt från jobbet och tackat nej till IKSU-instruktörernas personalfest. Suck.

Men jag är inte den som trivs som sur och bitter, och tänkte inte låta denna dag bli en svart dag i kallendern. Därför hittade jag 3 superbra sätt att vända pest till topp:

1. Långt telefonsamtal med syster. Tårar blev till skratt, pepparkakshuset planerades och renoveringar diksuterades.

2. Bokade klipptid. Bästa sättet att bli en ny människa. Nödvändigt och ack så snygg jag blev.

3. Spontan kvällspromenad med vännen Issi. Bubblandes, skrattandes och frysande spatserade vi genom Umeå.

Har du fler tips? Får en känsla av att jag kan behöva några allt eftersom tentan närmar sig...


Kommentarer
Postat av: klara j-r

oj, jag har många! hälla i frysta hallon i varma chokladen, göra en blandskiva eller blandplaylist på ipoden och döpa den till "min magiska vinter" och bara lägga in mysiga och bra/peppiga låtar, köpa nåt som man annars inte brukar unna sig tex en badbomb, schampo som luktar skitgott, en stor muffins eller liknande. sen kan man göra en planerad ta hand om sig själv kväll och köpa engångs ansiktsmasker man aldrig prövat, ha inpackning i håret som man lindar in i plastfolie, köpa sig ett billigt och snyggt nagellack, raka benen och under armarna om man så önskar och typ en massa annat som man skulle vilja och sen bara njuta framför sin bästa feelgoodfilm och bara bara njuta av att man är bra! för det är du verkligen sanna!

2007-11-27 @ 19:35:31
URL: http://nomi.blogg.se
Postat av: klara j-r

sen har jag fler tips om du önskar några så är det bara att fråga..

2007-11-27 @ 19:36:01
URL: http://nomi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0