I made it.

Pust. Det har varit kanske de två mest krävande veckorna hittills i min utbildning. Har och min kära basgrupp har praktiskt taget bosatt oss i juristsektionen i universitetsbiblioteket. Tre stora seminarier har avverkats som alla krävde det lilla extra av oss eftersom de var omfattande och rörde ett outforskat lagutrymme. Men den stora utmaningen kom denna vecka med två övningar utan dess like. Trots 8-5-arbete med gruppen fanns det inte tid, dygnet har bara 24 timmar! Det slutade med att alla uppgifter delades upp mellan gruppmedlemmarna med mer eller mindre lyckade resultat. En genomgång har aldrig känts mer förvirrande.

Men klockan 12 idag var spurtsträckan avklarad, done!! Även om aktiebeskattning, vinstbeskattning vid avyttring av en näringsfastighet och återföring av avskrivningar till tillgångar kändes som en omöjlighet att trycka in i huvudet har jag i allafall börjat se skogen för att träd. Kunde inte annat göra än att ge mig sig en stor eloge för att jag överlevt dessa helvetesveckor. Jag hoppade inte av! Jag slängde inte ut lagboken genom fönstret (det har faktiskt hänt att jag slängt ut en kursbok genom fönstret i rena frustrationen. Insåg dock att jag betalat dyra slantar för den och gick ner och hämtade den igen...). Nu väntar en lugn tid med inläsning, föreläsningar och kanske en och annan sovmorgon. Och som jag är värd det!

Kommentarer
Postat av: klara j-r

åh, jag har också tre seminarier nästa vecka... om det skulle ge någon effekt så skulle jag nog också kasta ut mina böcker genom förnstret. jag har dock slängt kopierade kapitel på golvet så alla sidorna hamnat i oordning. det var också befriande och lite jobbigt. vad duktig du är som klarade denna vecka sanna!

2007-10-12 @ 08:24:49
URL: http://nomi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0