Sannas 10 budord.

  • Var trevlig. Vi kan gott kosta på oss att vara trevligare med varandra. Tacka exiditen i affären för hjälpen, le mot grannen i trappuppgången, hålla upp dörren för en mamma med barnvagnen eller ös bedröm över tjejen som du träffar inne på tjejtoan på Corona bara för att hon har så jäkla snygga skor. Jag tror det blir en bättre plats här på jorden då.
  • Sov mer. Ingenting är värre än att vara sjukligt trött. Tråkigt råd - men sant.
  • Ha bra underkläder. Inga kläder sitter snyggt om man inte har underkläder som sitter bra. Det är det första man ska investera i.
  • Satsa på kvalité i umgängeskretsen. Ingen orkar hålla igång hur många bekanskaper som helst. Välj dem som ger dig mest och skit i resten.
  • Städa. Nyckeln till ett organiserat liv är en organiserad lägenhet. Jag har aldrig förstått poängen med att ha rörigt omkring sig. Pedant som jag är älskar jag att plocka, sätta in i pärmar och skriva etiketter. Allt ska ha sin plats -det underlättar.
  • Rör på dig. Behöver det någon motivering? Man mår bättre, sover bättre, ser bättre ut.
  • Lyssna på musik. Det finns ingenting som kan ändra mitt humör lika snabbt som musik. Jag kan gå från depp till pepp innan första versen ens är över. Musik sätter stämningen över en kväll, gör förfesten eller hjälper själen att vrida ner tempot. Skaffa en iPod och peppra in låtar. Varje gång jag går till universitetet eller till IKSU har jag ett eget "sound track of Sannas life".
  • Inse att du är utbytbar. Det är ett av de kloka ord som min mamma brukar säga. Det kanske låter hemskt, men du är inte oumbärlig. Grupparbetet blir gjort även om du är hemma i förkylning, festen blir inte meningslös för andra bara för att du väljer soffan i stället, din kompis kommer inte att gråta floder om du ställer in middagen i sista stund för att du inte orkar. Du är utbytbar. Stressa ner.
  • Ät mer choklad. "En bit om dagen håller doktorn borta från magen" är någon som jag inte bara använder mig av när det kommer till frukt. Jag älskar våra bruna kakaobönor och skulle kunna äta min egen vikt i 86% choklad any day. Det är vardagslyx som numera är en dagsrutin för mig. Mmmm...
  • Var i centrum. Tänk på att du ska spela huvudrollen i ditt liv. Prioritera dig själv. Var snäll mot dig själv.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lysande budord. Enkla men lysande. Jag tar åt mig. Tackar!

2007-10-30 @ 12:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0