Sista refrängen.

Varför känns det som att sommaren är över? Trots att jag har en hel semestervecka kvar har jag en stark känsla av att sommarens sista visa har spelats. Det blåser ute, kvällarna är mörka och jag tänder ljus i lägenheten. När jag cyklar på kvällen vill jag dra på mig en sjal och jag fryser i mitt sommartäcke. Mina föräldrar har flyttat in från stugan och jag reflekterar inte längre över om det är sol eller inte - det är ju ändå kallt liksom.

Men någonstans inom mig peppar jag hösten. Sitta inomhus och se film, dricka varma tekoppar på kafé och bära stickade vantar. Jag byter ut sommardängorna mot softa jazzplattor och slätter undan flipp-floppsen för mina fina höststövlar. Och visst är det skönt att få lägga undan alla sommarlinnen som man bott i under tre månader och plocka fram den goa tröjan för kyliga kvällar? Och inte att förglömma, en ny termin drar igång men sittningar, fester och alla som kommer tillbaka till stan.

Jag har bestämt ett datum. Mina vänner har inflyttningsfest den 16 augusti, efter det är sommaren över. Det känns skönt, då slipper jag fundera mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0