Julhandeln är igång.

Sanna, ta kassan!
Åh, kan du packa åt mig?!
Hallå, var har ni den här nya spindelmansdräkten??
Menar du verkligen att allt Star Wars-lego är slut?? Hur kan det vara möjligt?
Hämta tejp någon!
Fan, felslag i kassan...
Sorry, vi kassorna ligger nere just nu, det är överbelastning i systemet.
Som sagt, vi kan inte göra något åt det just nu.
De kostar 19,90 st, precis som den stoooora skylten anger.
Suck.
Braaaak - AJ!
Vadå, på maxi kostar ju den här Barbien 10 kronor mindre, ska jag verkligen betala 249 kr då?
Nej, vadå kvitto, vem sparar sånt?
Shit, paper cut, igen...
Spring, skutt, hets.

*   *   *   *   *   *   *


Idag började allvaret.
Jag blev inringd till affären för att rivstarta inför julen.
"Hej, kan du vara här om 20 minuter, där är kaos..?"
Ojoj, det var ett startskott som kändes.
Hoppas jag överlever till den 24...

Kommentarer
Postat av: Emeliiie

Ojojoj... När jobbar du nästa gång. Jag tänkte komma och störa. Har ju brorsdotter att köpa julklapp till ju! Första gång :)

2008-12-07 @ 02:39:37
Postat av: Mia

VIlken tuuuuuur att duuuu var där då, Sanna, så att inte verksamheten kolapsade utan din stöttning! Vilket tool som helst kan väl stå i kassan, inte sant, Sanna...?

2008-12-11 @ 17:49:03
Postat av: Anonym

Vad har du eg för problem Mia, som lägger så mycket krut på att göra livet surt för andra? Som sagt, get a life lilla vän! Dina problem kanske du skulle ta med din terapeut.

2008-12-12 @ 09:47:19
Postat av: Sanna

Mia: Jag vet inte varifrån du får att jag anser att kassajobb är just tekinskt svårt, MEN jag tror faktiskt inte att vem som helst fixar en hel dag i hetsen och samitidigt hålla humöret uppe och hålla kvar ett leende till kunderna. Det är där det svåra ligger. Det handlar om social kompetens, något som tydligen inte alla besitter.

Anonym: Tack för lite back up :)

2008-12-12 @ 10:14:25
URL: http://sannapannan.blogg.se/
Postat av: Mia

Lustigt, Anonym, för jag ÄR faktiskt terapeut...

2008-12-12 @ 18:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0