Leila.

Som ni tidigare kanske märkt älskar jag att baka. Jag kommer in i mina perioder då jag bläddrar i bakböcker, spanar recept och tillverkar i samma takt som mina nära äter. När jag fyllde år fick jag denna fantastiska bok av min syster och hennes familj. Den är bara underbar! Massor med bilder, goda recept och framför allt - inte speciellt komplicerade.




Jag vet inte vad det är med Leilas bakprogram som får mig att vilja dra på mig mitt förkläde och sätta igång baket direkt. Kanske är det den lyxiga känslan av att hon inte bakar i platsbunkar, utan stora fina, skålar och att hon vispar sin grädde i en ljusrosa porslinsskål. Alla ingridienser ligger i snygga burkar med fint textade lappar på sidorna och hennes kök fullständigt blomstrar i rosa och skärt. Eller kanske är det att hon alltid avslutar med att lägga upp det så snyggt på fat istället för som oss andra paketera ner i lådor och fryspåsar. Nej, anledningarna är nog många att älska hennes program. And I do.

Kommentarer
Postat av: Mum

Ser fram emot ett fantastiskt bakverk i stugan, i slutet av veckan.

2008-07-28 @ 20:54:13
Postat av: camilla

åh jag vet, man blir ju så baksugen av leila, älskar hennes energi och man blir sååå inspirerad. Fin blogg.

Camilla

2009-04-11 @ 17:12:22
URL: http://osloliv.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0