En fantastisk Söndag.

Jag hade en såndär perfekt söndag igår. Vaknade utvilad på söndagsmorgonen. Tänkte göra det till en bra dag. Jag funderade ett tag, vad är det mest klassiska man kan göra en söndagsförmiddag? Jag kom på svaret, skuttade upp och satte igång - jag tänkte mista min bull-oskuld. Det finns någonting visst i att strosa runt i köket i ett blommigt förkläde, med sjal runt hjässan och med Monica Zetterlund sjungandes i bakgrunden. Då njuter jag till fullo.

Det var min första gång. Jag vet inte varför jag aldrig har testat förrut, kanske för att det verkar vara ett så pass stort projekt eller för att man inte har alla grejer hemma. Men jag upptäckte att det var lätt som en plätt. Det bästa av allt när man bakar själv och inte mamma eller pappa är att man får äta hur mycket deg man vill vilket dock resulterade av ett lätt illamående resterande delen av dagen. Istället för den vanliga fyllningen trixade jag i lite mandelmassa hälften och vanlijkräm i andra delen, för jag vill inte vara som alla andra.


image185

image186

image187



Sedan var det dags för bullkalas vid 14. Bjöd in familjen hem till lyan och bjöd på nybakat och kaffe. Nästan det bästa är att jag under dessa stunder på chansen att använda mina underbara finkoppar som mormor målat till mig. De är helt oemotståndliga!

Kommentarer
Postat av: Syss+svåger+Hugge

Åh som familg tackar vi och tar emot. Fler sådana spontankalas!!

2008-05-19 @ 16:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0