Hösten när den är som bäst.

Vilken perfekt höst dag! Ute har regnet öst ner och inne i lägenheten har jag suttit och skrivit uppsats med en god kopp te, osminkad, iförd mina urtvättade mjukisar och tofflor i form av apor. Drog på mig renstället och mötte upp vännerna för att luncha. En utsökt indisk buffé med ett smärre matkoma blev resultatet. Kom hem, dränkt som en kattunge, sov eftermiddag och skrev sedan vidare för att sedan vakna till iv genom träning med syster, som numera är en given torsdagsritual. Avslutade kvällen med svägerska och en helt okomplicerad film, vilket ledde till att bror inte fick plugga nationalekonomi utan mer diskutera Marx syn på rättssamhället och naturrättens grunder med lillasyster.

Idag fick jag även en försenad födelsedagspresent, och en helt underbar sådan! Jag älskar när saker är inslagna i prasselpapper och snören, fint upplagt och utvaldt. Dagens paket kom från tehörnan och innehöll ett mintte, fin kakao till riktigt fin bakning och chokladpraliner till dekoration. Kan det bli bättre? Issi känner mig allt för väl. Jag funderar redan på vad jag ska tillverka av dessa läckerheter...





Kryper ner i sängen med ett leende.
Härligt med bra dagar ibland.
Och imorgon är det fredag - det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0