Hur många skor är det försvarbart att packa ner för en helg i Stockholm??

Det är otroligt vilka problem man har. Snacka om att detta hamnar i topp för dagens i-landsproblem. Åker till Stockholm imorgon och håller på att packa som bäst. Att packa betyder för Sanna att hela lägenheten är upp och ner. Det ska prövas kläder med passande överdelar, plockas ihop toagrejer, fixa med tvätten... Men det är svårt att packa, jag skulle vilja kalla det en hel vetenskap. Det är så mycket att ta ställning till.

Vad ska jag ha för kläder när vi går ut på lördag?
För det första vill jag bara konstatera att det är fullkomligt omöjligt att idag veta vad jag kommer vilja ha på mig på lördag. Kanske känner jag för att vara riktigt uppklädd, kanske för att vara lite mer laid back. Det går helt enkelt inte att besluta, det åker ner två partylinnen och en klänning.

Men vad ska jag ha för underkläder till?
Ok, här är det problem. Klänningen kräver en svart, slät BH. Partylinne 1 och 2 kräver båda en bandlös BH, men linne nr 1 är snyggare med den hudfärgade och linne nr 2 sitter bättre med min svarta. Reslutat: Alla tre BH:s packas ner.

Men skor till då?
Klänningen är snyggast med ett par stövlar. Men ska jag ta det svarta eller något av mina bruna par? Blir det däremot partylinne betyder det jeans vilket absolut betyder pumps. Ok, två par är i allafall med.

Väska för utekvällen?
Har bantat ner det till två alternativ; en svart liten enkel och en snäppet större i fall man skulle behöva ta med sig mer än kamera och läppglans. Resonerar som så att hur stor plats tar egentligen en kuvertväska? Och packar ner båda.

Nu är min väska full. Jag var till och med tvungen att lägga ner en av pumpsen i handväskan. Slutsats? Jag behöver en större väska. Jag vill bara göra er observanta på att det här var kläderna för en kväll, dvs jag att jag inte ens har gått in på kläder till de andra dagarna. Här ska det till långbyxor, en väska för shopping, kanske något mysigt att ha på sig hemma i lägenheten, listan är lång. Men tänkt om det blir svinkallt?I Bäst att ta två jackor...osv. Inga toaprylar är nedpackade än. Och by the way, sa jag att jag skulle bara vara borta fyra dagar?

Tur att lakan finns på plats.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha, jag känner verkligen igen mig! Hur kommer det sig att jag alltid packar mer kläder när jag ska till stockholm en weekend jämfört med när jag åkte till australien? ;-)

2008-10-06 @ 15:12:13
URL: http://cheezes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0