Vad lyssnar du på när ingen hör på?

Jag tycker det är roligt att fundera på vad alla lyssnar på i sina iPodar när de susar förbi på cykeln eller när de traskar förbi på gatan. Vad är det egentligen som pumpar i öronen på folk? Det jag har märkt är att iPoden är nästan lika personlig som ens väska eller dagbok, inte vem som helst får vara där och pilla. Om du börjar snurra omkring bland dina bekantas musik får du nästan alltid ett försvarstal innan:"alltså, det vääääligt blandad, vet knappt vad som är på den" eller "en kompis la över en massa saker mest på skämt".

Min teori är att vi alla har ett visst antal låtar som vi inte riktigt vill stå för. Jag vill helst hitta ett annat ord än skamm-låtar, men det är ju något i den stilen. Det är de där låtarna som du lyssnar på lite i smyg i lurarna och hoppas att ingen får veta, låtar som inte är riktigt okej att gilla. Men jag då, har jag några skamm-låtar? Oja, det har jag, och nu är det dags att de får komma ut i rampljuset. Och nej, det här är inte låtar som "bara hamnat" på min iPod, nej, det här är låtar som jag mycket medvetet lagt in.

Jag ger er här topp-5 av mina skamm-låtar som snurrar i min iPod:

1. Hon är min med GES. Jag vet, sjukt pinsamt, men vad kan jag säga? Lite nostalgi blandat med något annat. Just like it.

2. Aldrig ska jag sluta älska dig från filmen Livet är en schlager. Gillade filmen och låten kom med på köpet.

3. Caramia med Måns Zelmerlöf. Men det är väl inte så pinsamt? Jo, om man har det i tre(!!) varianter, en remix, en vanlig och en balladversion. Då känns det lite överdrivet kanske.

4. Mitt i ett äventyr med Carola. What can I say? Pepplåt när jag behöver piggas upp.

5. This I promise you med Nsync. En gammal goding från högstadietiden som fortfarande går hem, faktiskt. Och jag kan hela texten, viktigt att tillägga.



Ok, nu har jag lättat mitt hjärta. Vad spelar du när ingen hör på?

Kommentarer
Postat av: underbaraclara

haha, jag lyssnar pinsamt mycket på Carola. Fast jag sagt att jag inte gillar henne...

2008-10-19 @ 16:56:49
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0