I make a cup of tea instead of making decisions.


Det finns saker jag här i världen som jag inte klarar mig utan. En riktigt god kopp te är en sådan sak. Min vattenkokare drar igång när plugg vid skrivbordet väntar, på kvällen tillsammans med en TV-serie och en filt eller på mornarna i Dunedin när jag försöker bli varm. Men framför allt dricker jag te när jag funderar, analyserar och har de där samtalen med vänner som räcker i timmar. Man tänker på något sätt klarare då, eller hur? Att kura ihop sig i varsitt hörn i soffan, värma händerna på koppen och låta samtalsämnena avlösa varandra - det tillhör absolut mina favoritstunder.



En ny tesort har introducerats i min samling. Den här Chi Te-varianten mig med storm men en riktig kryddig smak. Kanel, nötter och naturligvis med en gnutta ingefära i blandningen. Jag kan starkt tipsa om denna nästa gång nu söker efter ett mysigt kvällste. Mmmm... Värmer gott i en frusen mage.

Kommentarer
Postat av: underbaraclara

I miss you!

2009-04-23 @ 09:25:41
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0