En romersk båge.

En stor familj kräver storbak. Något som absolut verkar fungera i små sommarbarnmagar är Chocolate Chip Cookies. Till att börja med tillverkades naturligtvis favoriten vit choklad och ingefära, men sedan ville jag testa lite nya banor. Nere på lillaffären vid mig släppte jag därför loss vid lösgodiset och traskade hem med en stadig påse romerska bågar och en apelsin. Som bas ligger samma grundrecept, men jag bytte ut chokladen mot hackade romerska bågar och rev ner skal freån en apelsin. Mumma!!





Syskonbarnen verkade klart nöjda, men framför allt tror jag att det gick hem hos de äldre gänget i stugan. Det var en hel del skåpmumsande när de trodde att ingen såg..

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Choklad och apelsin är en solklar mix! Lät riktigt gott :-)

2009-07-21 @ 16:16:28
URL: http://cheezes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0