MJ.

På planet mellan Dunedin och Auckland spred det sig ett rykte - Michael Jackson är död. I samma stund som jag landade slog jag på telefonen och sms alla jag hade på listan som jag visste var vakta och satt vid en dator "Är det sant?! Googla!!". Och ja, det var sant.

Jag är uppvuxen med Michaels musik. Det började med storebror som dunkade hitsen från rummet bredvid, och musiken spred sig sedan vidare till mig, lillebror och päronen. Han är mer än en superartist och king of pop i vårt hem, har är liksom musikguden, så är det bara och har alltid varit. I januari skulle vi tillsammans få se honom live i London, någon som jag såg fram emot mer än vad någon kan ana. Jag skulle skrika till Bad, gråta till Will you be there och förmodligen svimma till The way you make me feel. Men nu blir det inte så. Nu får jag, precis som alla andra, nöja mig med stereon och skivsamlingen.

Dagens Michael-låt blev den här - We are the world. Den skrevs 1985 för projektet "USA for Africa" och drog in 63 miljoner dollar.



We can't go on
Pretneding day by day
That someone, somewhere will soon make a change

Kommentarer
Postat av: Jenna

Tack :)

2009-07-07 @ 20:09:01
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0