Done no 2 - and forever!

I lugn och ro strosar jag till min sista tenta någonsin. Kommer dit 20 minuter innan vi börjar. Läser en stor skylt "Do not forget you student ID". Shit. Joggar hem igen. Tur att jag hade gott om tid. Joggar till tentasalen igen. Tittar på studentlegget. Öh, jag är inte blond med lockigt hår. H*lvete, det är inte mitt studentlegg!! Gymmet måste ha gett mig fel efter gårdagens träningspass. Springer hem i panik, sliter upp dörren "F*ck, f*ck, f*****ck!!". Min rumskompis Kat kommer utspringandes välmedveten om att nu brinner det i knutarna. Hon säger åt mig att ta med mig passet. Jag sliter åt mig det, grabbar alla papper jag bara hittar som visar att jag faktiskt är en student vid Otago University. Kutar för brinnande livet tillbaka till skrivsalen. En minut till godo. Eftersvettningar. Flås. Tre timmars uppsatsskrivande. But I made it.

Hem gick det i lugnare tempo. Smådansandes och trallandes. Vad passade bättre i iPod-lurarna den denna höjdare? Oh, yes, I am free and this is the day of my life!


Sista tentan ever - check!
Sommarlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0