Sanna och chokladfabriken.

Det finns många definitioner av himmelriket. Jag mötte nog min igår. I Dunedin ligger nämligen en chokladfabrik som tillverkar Cadbury-choklad. Eftermiddagen spenderades med en guidad tur runt i lokalerna där vår lilla cadburypåse sakta men säkert fylldes med diverse provsmak. Numera vet jag varför bra choklad smälter i munnen, hur de paketerar chokladförpackningarna och hur de gör för att få in kolakrämen i deras berömda ester eggs. Besöket avslutades med shoppet där det inhandlades choklad till makalösa priser.




Efter en kväll av en mindre chokladprovning här hemma kände jag att jag bestod av 72% kakao och 8% ren tillfredställelse. De andra 20% sparade jag till sushi och te. Mmm.

Kommentarer
Postat av: rakel

och FY vad avundsjuk jag är! Nej fy... jag har inte ord för det. Lyllos dig!



2009-06-06 @ 10:17:51
Postat av: Kalasgott

Jag dör!! Wow, nu är jag rikigt avundsjuk alltså! Rena rama drömmen ju att få besöka en chokladfabrik!! :-)

2009-06-06 @ 19:11:28
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Anonym

HUR gör dem för att den ska smälta på tungan då? ^^

2009-06-07 @ 00:22:11
Postat av: Jessica

Wow, förstår att du var i himmelriket, härligt att få gå guidad tur på en chokladfabrik och prova en massa underbar choklad.



Hoppas du haft en bra dag!

2009-06-08 @ 18:12:51
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0