Cadbury-helg.

Sanna är tillbaka från en helgs galen road trip kring Dunedins kust. Med i bilen fanns fyra damer som är minst (somliga kanske till och med mer) besatta i choklad som jag. Första anhalten på resan blev mataffären där alla införskaffade ett bidrag vardera, självklart av Nya Zeelands egna märke Cadbury.



Mitt bidrag var denna Rocky Road, ett namn passande för helgens bestyr. Faktiskt en riktigt bra smak som liknar den klassiska "frukt och bär"-varianten, men det marshmallows som pricken över i:et. En aning söt om jag ska klaga på någonting, men då är jag och andra sidan van vid riktigt mörka kakor.




Helgens vinnare var helt klart Coconut Rough - gudomlig! Precis lagom dos av kokos och en underbar mjölkchoklad. Etn underbar kombo. Dock fick varken Crunchie, Turamisu eller Fudge Brownie mig att tappa balansen. Nu har jag i alla fall tagit mig lite längre i kampen att ta mig igenom Cadburys smaker..



Kommentarer
Postat av: Mamsi

Måste ni åka ut och tälta på peninsulan för att kunna smaska i er choklad? Jag trodde i min enfald att det var naturen som lockade.

:-)

2009-03-15 @ 17:37:12
Postat av: Sune

Vadå Nya Zeelands egna märke Cadbury? Det är ju så brittiskt det kan bli... Skärpning.

2009-03-16 @ 00:09:00
Postat av: Sanna

Wops, tydligen från UK. Sorry, tack för upplysningen!

2009-03-16 @ 00:15:15
URL: http://sannapannan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0