Caramel Mocha.

Helg. Det betyder choklad-time. Jag som mest lever på riktigt mörk choklad hemma har börjat tröttna lite på en ljusare varianten här nere och valde därför ut denna fina kaka i affären, Caramel Mocha. Mycket spänd slet jag upp pappret och till min besvikelse var jag inte speciellt tagen av smaken. Chokladen var klart sämre än den mörka jag är van vid och smaksättningen var trots det lockande titeln en aning tråkig. Well, tänkte jag, nu har jag i alla fall testat den.



Men! Tydligen så gör en bergstur på 5 timmar även den blekaste chokladen till en fröjdefull upplevelse. När jag anlände tillbaka efter lördagens naturexpedition och efter en varm dusch gav chokladen ett helt annat intryck. Mumma! Slutsats - även det mest slätstrukna kan bli ett under av njutning om det bara utnyttjas vid rätt tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0