Hummus-mummus.

Mitt förra inlägg var lite neggo. Visst är det svårare att lagga mat när du inte är van vid råvarorna, när det du brukar äta inte finns eller är svindyrt och de du väl köper inte smakar som du är van att det ska göra. Men det är ju också lite av själva grejen med att lämna landet för ett tag, att få testa nya saker vilket även inkluderar mat. En sak som jag håller på att utforska är den uppsjö av färdiga dippsåser de har här. Det finns en drös olika smaker, varianter och typer. Är du en vitlöksdippare? Eller föredrar du ostsmak? Eller varför inte det traditionella orginalsorten?

Jag har i allafall hittat det ultimata - hummushyllan! Alla smaksättningar finns, den ena godare än den andra. Det bästa av allt är att det funkar till vad som helst, sallad, hamburgare, mackan... Ikväll är det paprika och tomat som gäller, och tillsammans med den klassiska moroten blir det ett oslagbart snack till fredagsmyset.







Jag vet inte om smaksatt hummus existerar i samma utsträckning där hemma i svea rike, men håll utkik, och om ni hittar - inhandla!

Kommentarer
Postat av: carolina

tror det finns tre smaker här hemma. hommus är ju så gott! mumma till kyckling och i wraps =) kul att det fanns så mycket smaker!

2009-03-08 @ 11:24:56
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0