Nöt-gröt-gött.


En av de absolut bästa stunderna på dagen är frukosten. Om det inte vore för "dagens viktigaste mål" skulle jag förmodligen aldrig kravla mig ur sängen på mornarna. Jag älskar avnjuta den länge, och då duger det inte med en fralla och lite ost, nej nej, det ska vara något ordentligt. Gröt ska det vara! Men till min förfäran har de inte rågflingor och rårörda lingon här på ön som annars är min specialare på dagens första timmar och ni kan ju bara tänka er vad det gör med en rutinmänniska som jag. Men med lite inspiration från en solig söndagsmorgon i Umeå är problemet nu löst och en ny mattred har nått min mage - den klassiska havregrynsgröten med det lilla extra. Det lilla extra består av en nötmix innehållande tre olika sorters nötter, två typer av russin, solrosfrön, torkad frukt... Allt. Perfekt för den som inte vill ha den traditionella sockersylten men som fortfarande söker en gnutta smak och sötma. Sedan var det ju det där med bra fetter i nötter, naturligt socker i russin bla bla bla, men framför allt - gött. Lite skivad banan på det och min morgonritual är räddad!


Kommentarer
Postat av: FredrikaBremer

Damn, det ser faktiskt himla smaskens ut!

2009-03-19 @ 19:40:17
URL: http://blogg.passagen.se/fredrikabremer/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0