Väderomslag?

Helgen bjöd på en riktig stranddag, med första doppet, lunch på beachen, kokhet sand under fötterna och solskyddsfaktor 30. 




Men vädret slår om snabbt. Solen har lämnats oss för den här gången. Idag står regnet som spön i backen och fast jag helst vill ligga kvar i min relativt varma säng jag var tvungen att masa mig ut i blötan och kylan. Hösten kom verkligen på två dagar.




Väderomslaget är lite som mitt humör. Ena stunden är jag full med energi och nästa minut ligger jag halvt medvetslös i sängen. Jag är översocial eller stänger in mig under täcket på mitt rum. Jag kör för full rulle hela dagarna med tvåhundra aktiviteter, eller skiter jag i allt, slöar i soffat och glor på House. Men kanske är det lite så det ska vara. Det finns nämligen två vanliga sätt att hantera den bedrömda "kulturchocken" - extrem trötthet eller hyperaktivitet. Jag har tydligen en mix av båda. Lägg på lite höstkänslor på det också, ni vet den där segheten som infinner sig när det är mörkt ute och det smattrar på taket? Ja, just den ja. Visst är det lite orättvist att jag får två höster det här året men ingen vår? Det är ju just tur att jag älskar hösten.

Kommentarer
Postat av: madde

åh jag vill också ha sol!!

saknar dig massor!!

2009-03-11 @ 12:11:52
URL: http://alltommadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0