Fudge me up.


Min besatthet av choklad har spridit sig vidare och tagit oanade banor - fudge. Visst har jag testade fudge förrut, de där bitarna man slänger ner med resten av lösgodiset från Karamellkungen, men aldrig har jag smakat riktig fudge. Sjuk, trött och sliten bestämde jag mig för att unna mig det bästa av det bästa och traskade in på en av chokladbutikerna här i Dunedin där de tillverkar egen fudge. Bara butiken i sig var värd omvägen i ösregnet, med massvis med olika kvalitetschoklad, läcker inreding och en doft av smält choklad. Efter mycket velande och stirrande på de tjuotal olika varienterna beslutade jag mig slutligen för smakerna Baileys samt Cookie cream, vilket visade sig vara två mycket bra beslut. Smälte i munnen som en smörklick på varma mackor och smaken var en njuting som var till duga. Plocksnarra i all ära, men visst är det svårt att komma ifrån att sötsaker med grym kvalitet slår det mesta. Vardagslyx, oh yes!

Kommentarer
Postat av: syss

JAg hoppas verkligen att lite av det där kommer med hem till svearike!!

2009-05-24 @ 12:28:09
Postat av: Mum

Köp med dig några kilo hem!

2009-05-25 @ 19:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0