Cookie Time!


Tänk att det ligger en kakfabrik på vägen från Christchurch hem till mig - en dröm för ett kakmoster som jag! Cookie time är inte att leka med med en mängd olika smaksättningar och storlekar. Kände lukten av varma, nybakade kakor på mils avstånd. Men varför titta på när det gör underverken när man kan gå direkt till shoppen och handla 1kg trasiga kakor som inte går att sälja för 28 kronor? Tripple Chocolate var min favorit, men en blanding av nötter och ljus, mörk och vit choklad. Ett perfekt road trip-snack.. Men.. Kunde ingen varna mig för vilket mättnad Chocolate Chip Cookies kan skapa? Befinner mig fortfarande i ett kakkoma.  


Men säga vad man vill, hembakat är trots allt det bästa. Att plocka ut de där varma kreationerna ur ugnen när de fortfarande är lite mjuka i mitten, det är svårslaget. Det bästa av allt är att de är så lätta att slänga ihop. Har tidigare testat ett klassiskt standardrecept som min familj fått från vår föredetta amerikans utbytesstudent. Har man bara grunder är det så enkla att variera! En av mina favoriter är tagen från Leilas kokbok - Chocolate Chips Cookies med vit choklad och ingefära. Byt ut chokladen mot vit choklad av god kvalitet och krydda med ingefära. Try it and you will love it! Men jag som bor i en lägenhet utan några bakredskap får "klara mig" på vad fabriken har ett erbjuda..

Kommentarer
Postat av: Annika

Låter som en dröm! Eller som en mardröm, om frestelsen blir för stor och helt tar över...;).

Om du få möjlighet att baka, så rekommenderar jag <a href="http://www.smaskens.nu/2009/03/sunk-sondag-cookies-med-ljus-choklad.html">det här receptet</a>, som kan varieras i oändlighet...

2009-05-07 @ 10:19:00
URL: http://www.smaskens.nu
Postat av: Annika

Hoppas, det gick visst inte att länka så snyggt som jag hoppats på. Nåväl, då gör vi så här i stället:



http://www.smaskens.nu/2009/03/sunk-sondag-cookies-med-ljus-choklad.html

2009-05-07 @ 10:20:08
URL: http://www.smaskens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0