Sanna skuttar helst i grupp.



Jag har aldrig riktigt trivs i gymmet. Även om jag på senare tid, på grund av svårigheter att passa träningstiderna, har tvingats lära mig att pyssla på i konditionsrummet på egen hand är det aldrig riktigt lika uppiggande som en gruppass. Tidigare har jag trott att det har varit musiken som gjort det till en upplevelse, samhörigheten kanske eller utmanande rörelser, men fick jag insikt i vad det egentligen är med gruppass som jag uppskattar så mycket - att slippa tänka. Hela dagarna använder jag min hjärna; skriver examensarbete, arbetar på byrån, reflekterar över praxis... När jag sedan stänger datorn för att få lite "me time" då behöver min hjärna få slå över till off för ett tag. Allt jag behöver göra är att hämta ut en biljett i receptionen och placera mig på träningssalen golv, sedan sköter liksom intruktören resten. Jag hoppar till vänster när de säger åt mig att hoppa till vänster, jag lyfter vikter i samma takt som de gör och jag orkar sista varvet i koregrafin utan att jag först måste bestämma mig för om jag ska orka eller inte. Allt liksom bara sker på deras kommando.



Även om jag långt där inne saknar min gamla anläggning och arbetsplats i Umeå är jag fast besluten att göra SATS till mitt nya träningshem. Kvällen till ära fick jag äntligen testa ett pass som jag länge spanat på men som aldrig passat tidsmässigt - BootCamp. Jösses, min kropp totalt tömdes på energi! Framför allt gav det mig en rejäl utmaning för ryggmuskelaturen vilket verkligen behövs såhär i "sitta still vid datorn och skriva uppsats"-tider. Jag kommer förmodligen inte kunna röra en fena imorgon, men grymt värt. Gruppträning is the shit!


Kommentarer
Postat av: Emil

Härligt inlägg. Så du gillar att lyda kommando?! Välkommen till min säng ;)

2011-06-25 @ 20:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0